Većina nas ne zna objasniti zašto u bolnim emocionalnim stanjima posežemo za keksima, kolačima, bijelim kruhom, čokoladom ili pudingom.
Mnogi vjeruju da im te namirnice pomažu zato što imaju odličan okus.
Ali, to je samo dio razloga.
Ta nas hrana privlači zbog sastojaka koji dižu raspoloženje - jednostavnih ugljikohidrata, to jest monosaharida i disaharida.
U svakodnevnom govoru, zovemo ih naprosto šećeri.
Kad zagrizemo u štrudlu od jabuke ili u krafnu, unosimo u organizam te spojeve i odmah se osjećamo bolje.
Potreba za serotoninom
U našem organizmu jednostavni ugljikohidrati započinju niz kemijskih procesa, koji u konačnici vode do dizanja nivoa serotonina u mozgu.
Studije pokazuju da je niska razina serotonina među glavnim uzročnicima žudnje za slatkim.
Serotonin je neurotransmiter koji stvara osjećaj spokoja i zadovoljstva.
Što je više serotonina, to se bolje osjećamo.
Zato, kad nam je potreban brz rast serotonina, tražimo hranu bogatu šećerom.
Nažalost, često ga nalazimo u prerađenim namirnicama s puno kalorija i malo hranjivih sastojaka.
Pretjerano konzumiranje hrane koja sadrži jednostavne ugljikohidrate može uzrokovati mnoge zdravstvene poteškoće.
Među njima prednjače dijabetes, gojaznost i bolesti srca i krvnih žila.
I ne samo to - otkriveno je da konzumiranje bijelog šećera oštećuje jetru, remeti rad hormonalnog sustava i povećava rizik od raka.
Kako prekinuti začarani krug
Ako previše popustimo žudnji za šećerom u prerađenoj hrani, uzrokovat ćemo si brz rast, a potom i jednako brz pad glukoze u krvi.
Taj nagli pad potiče još veću potrebu za šećerom, pa se stvara začarani krug.
Prekinuti ga možete samo jedući zdravu hranu koja sprečava žudnju za šećerom, tvrde nutricionisti.
I složeni ugljikohidrati, odnosno polisaharidi, proizvode jednak učinak u pogledu serotonina, samo to čine sporije.
Sljedeće namirnice zadovoljit će vaše potrebe za slatkim, bez štete za vaše zdravlje.
1. Rajčica
Rajčica je učinkovita protiv žudnje za šećerom, jer sadrži visoku razinu triptofana - tvari koju tijelo pretvara u serotonin.
Ovaj plod bogat je i kromom, mineralom koji umanjuje žudnju za hranom, te regulira kolesterol i razinu glukoze u krvi.
2. Jabuka
Jedno od najboljih voća za zadovoljavanje želje za slatkim je jabuka. Lako ju je nositi sa sobom i nije ju potrebno guliti ili rezati kao drugo voće.
Čak i kisele sorte jabuke sadrže mnogo zdravih ugljikohidrata.
Ovo je voće bogato i prehrambenim vlaknima, koja daju osjećaj sitosti i smanjuju glad.
3. Slatki kukuruz
Slatki kukuruz još je jedna zdrava namirnica koja vam može pomoći u "odvikavanju od slatkiša".
Posebno dobro suzbija želju za slatkim kad je skuhan.
Obiluje antioksidansima, vitaminima. mineralima i prehrambenim vlaknima.
Osim poriva za jedenje šećera smanjuje i glad.
4. Slatki krumpir
Još jedno povrće koje vam može pomoći jest slatki krumpir.
Ova namirnica neće samo zadovoljiti vašu žudnju za slatkim, nego će dodatno organizam opskrbiti vitaminom C, D i B6 i željezom.
Hranjive tvari u slatkom krumpiru mogu spriječiti bolesti srca, rak i druge degenerativne bolesti.
5. Cimet
Cimet je fantastičan začin koji ima izvrstan okus i miris, pa ga možete dodati mnogim jelima.
Cimet odlično pomaže protiv želje za slatkim.
Ovaj začin sprečava nagle oscilacije u nivou glukoze koje pridonose žudnji za šećerom i time odgađa potrebu za unosom nove porcije šećera.
Navedene namirnice neće samo umanjiti žudnju za slatkim, nego će i poboljšati vaše zdravlje te održati liniju vitkom.
Kao alternativu bijelom šećeru kod pripreme kolača i deserta možete koristiti javorov ili agava sirup, steviju te kokosov šećer.
Podijeli, isprintaj ili pošalji e-mailom prijatelju!
Boris
Sve super ali opet promovišete ovu prevaru, agava sirup? :D. Šteta, jer baš srozavate kvalitet ovog bloga.
sunce
Zašto je agava sirup prevara?
Boris
Proverite članak o agava sirupu i komentare.
Dragana
Gdje je bio ovaj clanak kad sam se skidala sa secera? Spasio bi me. Da sam znala za rajcicu ili cimet… Mene je secer totalno unistio.
Meni je stevia bljak, kokosov secer je fin, fin, ali jos uvijek samo secer (i dosta skup). Odustala sam od trazenja “zamjene” za secer, mislim da toga nema (sve je ili otrov ili odvratnog okusa), postoji samo bolji i gori secer.
Marina iz Istre
Iz vlastitog iskustva: prije pola godine izbacila sam šećere, žitarice s glutenom, većinu ugljikohidrata (smanjila krumpir i sl.)u korist povrća, slično kao u LCHF prehrani. Zadržala sam većinu voća.
Osim što sam skinula 7 kg (kroz 3 mjeseca), i što se osjećam dobro, nakon 2-3 tjedna više nisam imala napade gladi, ne vuče me slatko, ne budim se sa silnom potrebom za slatkim. Čak štoviše, kupovne krofne i kolači su mi odbojni, očito organizam ne osjeća potrebu za šećerima.
No, primijetila sam druge zanimljive stvari: probava je postala redovita, ujutro mi odgovara voće koje me ne uspava (kao ugljikohidrati) već me puni energijom. Također, ako radim nešto fizički naporno, prije sam imala potrebu za slatkim jer organizam troši glukozu a ne dobiva je. Sada mogu raditi satima a moje tijelo sasvim zadovoljno i s lakoćom troši masne zalihe i iz njih crpi energiju.
To je zasluga promjene prehrane. Dobrobiti su mnoge: dobar san, nestanak tegoba, regulacija težine, optimizam i dobro raspoloženje. I uveliko bolje zdravlje.
O šećerima i njihovoj štetnosti znamo mnogo, no ne znaju svi da žitarice iz roda trava (pšenica, raž, ječam ...) izazivaju ovisnost. Njihovi proteini prolaze moždanu barijeru i izazivaju osjećaj ugode, baš kao nikotin, alkohol, droga. Zato se teško ‘skinuti’ s njih, zato treba svjestan napor za odricanje od kruha, tjestenine i kolača.
A to pšenični lobi zna.
DŠ
Marina piše neistine jer je opterećena žitaricama bez glutena i apsurdnom LCHF-prehranom koja je najobičnija šarena laža.
Kinezi i Indijci 3500 godina razvijaju načela zdrave prehrane i u tomu su miljama iznad zapadnih nutricionista koji često prodaju rog za svijeću.
Kinezi tisućama godinama jedu rižu s povćem, Indijci basmati s povrćem, a sada se nađe Marina da nam govori o ovisnosti!?
Inače, šećera ima dovoljno u datuljama i suhomu voću.
Imate ih u DM-u sasvim dovoljno!
Najbolje je jednu vrstu slatkoga voća staviti u miješalicu (blender), zajedno s vodom, jabukom i limunovim sokom koji služi za regulaciju slatkoće.
I nikada više ne ćete poželjeti apsurdne kancerogene proizvode poput krafni,kolača i sličnih gluposti.
Dragana
Kakve neistine Marina pise, pobogu? Da se osjeca super? To je neistina? Vi znate bolje od Marine kako se Marina osjeca?
Ja sam na LCHFu vec godinu i pol, i mogu potvrditi da se osjecam jednako super kao Marina, tocno kako je opisala: bez gladi, bez umora, bez viska kila. Ili mozda ja uopce ne znam kako se ja osjecam i trebam vas da mi to kazete.
Inace, kinezi ne jedu ni krumpir, ni kukuruz ni zito (i nusproizvode), ali jedu meso i jedu frigano. Ja sam mislila da ste vi vegetarijanac?
Dragana
A sto se tice secera, svima toplo preporucujem da pogledate dokumentarac “The man who made us fat”. Cak i vama, DŠ, iako ne konzumirate rafinirani secer i ostale gluposti, jer film izmedju ostalog govori o tome kako smo dosli do ovolike konzumacije secera, ne zbog toga sto smo glupi nego zato sto nam se sistematski ponavljalo da je to normalno i pozeljno, i doslovno su nam oprali mozak. Pogledajte, necete zazalit.
Boris
DŠ je uvek bio/la i ostao/la najjači trol na blogu 😊
Ja sam se sa šećera skinuo warrior dietom, koja je zapravo više životni stil. Kriza me hvata samo ako zbog nekog razloga ne mogu vežbati u uobičajeno vreme.
Dragana
Ja sam morala na antikandida dijetu, i ne zelim se uopce ikad vise vratiti na prehranu na kojoj sam bila prije. Nije stvar samo u slatkisima, vec u skrobu iz kruha, krumpira i manistre koji se konzumira u nenormalnim kolicinama.
Sada pijem caj bez secera, limunadu bez secera, kavu jedino u rjetkim prilikama kad pijem dodam mrvicu secera. Tek sad vidim koliko su kupovni sokovi i ledeni cajevi uzasno, uzasno slatki.
Marina iz Istre
DŠ,
Nikad mi ne bi palo na pamet pisati neistinu, barem u onome što ja doživljavam kao istinu.
A ono što iskusim, i mogu stajati iza toga, za mene je istina.
LCHF prehrana je mnoge ljude (koje i osobno poznajem) riješila raznih tegoba i bolesti (candida, artritis, gin. tegobe). Ako i jest šarena laža, kako to da funkcionira?
Gluten je mnoge ljude (koje također osobno poznajem) koštao zdravlja, a eliminacijom njega se zdravlje vraća. Kako to?
Voljela bih da su mnogi ljudi kao ja opterećeni žitaricama bez glutena, jer bi bilo manje patnje i bolesti.
http://www.huffingtonpost.com/dr-mark-hyman/gluten-what-you-dont-know_b_379089.html
http://paleodietlifestyle.com/11-ways-gluten-and-wheat-can-damage-your-health/
http://matrixworldhr.wordpress.com/2012/10/19/koliko-su-zitarice-opasne-po-nase-zdravlje/
Opoidi u pšenici, raži, ječmu su realnost, to nisam ja izmislila. Sve piše.
Današnje žitarice i one prije par tisuća godina nisu ista stvar.
Riža, basmati nemaju glutena, kao što ga nemaju niti heljda, proso, quinoa, amarant ...
Svatko za sebe može se uvjeriti, pročitati, stvoriti svoje mišljenje. Ono što sam osobno isprobala, za mene je istina, i nitko ne može tvrditi da pišem neistine.
Anna
Po mojoj mami i teti koje su umrle od 101 godinu, i koje su uzimale svaki dan po veliku juhnu zlicu secera u bijelu kafu sa uvjek prokuhanim mlijekom,nevjerujem da je secer skodljiv.(Isto tako i sol su dosta upotrebljavali). Ali kolace nisu jeli,jedino ako je koja festa.
Jeli su jabuke,orahe,sultanas a ljeti grozdje, salate(uvjek sa jabukovim octom i maslinovim uljem),od kupusa,cikle,krompira, crveni i bijeli luk. Od mesa,kokos i ribu.I juha svaki dan.Crveno meso su rijetko jele.I poslije rucka se je morala imati sijesta.
Dragana
Nisam ni ja mislila da je secer skodljiv dok nisam pokupila kandidijazu. Ostala bez pola stitnjace i dvije godine zivota. Ne bi ni najgorem neprijatelju zazeljela tako nesto, dvije godine sam bila vise mrtva nego ziva.
Zoran C.
5 namirnica koje eliminiraju ovisnost o šećeru???
1. Rajcica sadrži visoku razinu triptofana? Krivo. Triptofan je amino kiselina, protein, i nema ga u rajcici.
2. Jabuka je dobra ali se ne moze jesti neoguljena ako je kupljena u prodavnici zbog pesticida.
3. Slatki kukuruz? Hm, od kukuruza se lako ogladni, sto znaci secer u krvi padne, a onda ti se trazi slatko.
5. Cimet možete dodati mnogim jelima. Cimet odlično pomaže protiv želje za slatkim. Apsurd. Cimet snizava secer u krvi i zato se dodaje u kolace. Dodati ga u mnoga jela je pogresno jer ce nastati hipoglikemija i zudnja za secerom.
Povecava zudnju a ne smanjuje.
Ja ne znam zasto je nekome u interesu da pise neistinu. Neko hoce da zbuni narod samo da bi se prodalo vise lijekova i saplemenata i da bi se doktori vise posjecivali.
Boris
@Anna Danas je šećer i u slanim prerađenim namirnicama i prosečan čovek dnevno pojede mnogo više od jedne žlice.
Zoran C.
A ja sam za 5 sekundi pronasao najbolje izvore triptofana i nigdje se ne spominje rajcica (tomato).
http://www.3fatchicks.com/9-foods-with-tryptophan/
Tryptophan is an essential amino acid that is needed for the production of niacin, serotonin, and melatonin. Serotonin is needed to transmit nerve impulses from the brain and is essential in regulating mood. It also works in conjunction with melatonin to regulate sleep rhythms. The body cannot produce tryptophan, so it is essential that you get enough from your food. The following is a list of nine types of foods that contain tryptophan:
Dairy products: yogurt, milk, cheese
Protein foods: beef, pork, turkey, chicken, fish, shellfish, eggs
Soy products: tofu, soy milk, soybeans
Legumes: beans, lentils, chickpeas
Whole Grains: oats, brown rice, wheat, wheat germ
Nuts and seeds: hazelnuts, peanuts, almonds, sunflower seeds, sesame seeds, pumpkin seeds
Fruit: mangos, dates, bananas
Vegetables: beats, kelp, spirulina, potato skins
Cocoa: dry powder, dutch coco, chocolate
Zoran C.
Triptofan na wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan
Pogledaj tabelu pod Dietary sources!
Od 24 vrste namirnica koje su poredane po kolicini triptofana nigdje nema rajcice (tomato).
Anna
Boris, moje dvije golubice su uzimale secer puno vise od jedne zlice dnevno.To je samo ujutro a poslijepodne extra kao i navecer po cetiri kucerina
u mlijeko. Tako isto i njihov brat, moj ujak koji je umro od infekcije u 96 god.Ja isto mislim i po knjizi Sade Sadikovic da je najstetnije za zdravlje slatkisi, bomboni i ostale poslastice koje se mjesaju sa brasnom…
MK
Prilično sam zbunjena ovim komentarima, zar se alternativa ne može očitovati na ove napise. Kome vjerovati?
DŠ
Molim Vas da ne podmećete!
Ja nisam napisao da je neistina Marinino opisivanje njezina stanja, nego hvaljenje dobrih učinaka LCHF-prehrane.
Osjećaj je subjektivna kategorija, stoga Vas molim da pripazite kada hvalite “šarenu lažu”.
Treba pročitati neke stvari i onda je lako odvojiti žito od kukolja.
Eto, čak mi i narodne umotvorine ne mogu bez ugljikohidrata…
P. S.
Krumpir je iznimno zdrav, a u kombinaciji s povrćem uklanja se viši glikemijski indeks.
Žitarice su nezamjenjive u prehrani!
Ali one u punom zrnu, a ne prerađevine poput pahuljica, kruha, brašna i ostaloga smeća.
Vegetarijanac nisam, ali se klonim mesnatoga smeća.
——-
Dragana
August 19, 2013 u 11.57
Kakve neistine Marina pise, pobogu? Da se osjeca super? To je neistina? Vi znate bolje od Marine kako se Marina osjeca?
Ja sam na LCHFu vec godinu i pol, i mogu potvrditi da se osjecam jednako super kao Marina, tocno kako je opisala: bez gladi, bez umora, bez viska kila. Ili mozda ja uopce ne znam kako se ja osjecam i trebam vas da mi to kazete.
Inace, kinezi ne jedu ni krumpir, ni kukuruz ni zito (i nusproizvode), ali jedu meso i jedu frigano. Ja sam mislila da ste vi vegetarijanac?
DŠ
Koji crni Eskimi, ženo Božja!?
Pa ne obitavamo mi u polarnomu krugu?
-
Dragana
August 19, 2013 u 12.12
Kad ste vec spomenuli narode koji se zdravo hrane… Inuiti su najzdravija nacija na zemlji, bez karcinoma i srcanih bolesti, a znate cine se hrane? Nula voce, nula povrce, nula zitarice, nula orasasto voce, vec samo i iskljucivo MASNO MESO. Toliko o tome. http://www.theiflife.com/the-inuit-paradox-high-fat-lower-heart-disease-and-cancer/
DŠ
He, he, najprije tvrdite da nismo glupi, a onda dometnete da smo, iako smo sušta inteligencija, pristali na ispiranje mozga.
-
Dragana
August 19, 2013 u 12.22
A sto se tice secera, svima toplo preporucujem da pogledate dokumentarac “The man who made us fat”. Cak i vama, DŠ, iako ne konzumirate rafinirani secer i ostale gluposti, jer film izmedju ostalog govori o tome kako smo dosli do ovolike konzumacije secera, ne zbog toga sto smo glupi nego zato sto nam se sistematski ponavljalo da je to normalno i pozeljno, i doslovno su nam oprali mozak. Pogledajte, necete zazalit.
DŠ
Ovo je smiješno!
Kada se sugovornika koji zna pisati i barata činjenicama ne može poklopiti snagom argumenata, onda se izmišljaju nekakve kvalifikacije bez ikakve veze s logikom.
-
Boris
August 19, 2013 u 13.34
DŠ je uvek bio/la i ostao/la najjači trol na blogu 😊
Ja sam se sa šećera skinuo warrior dietom, koja je zapravo više životni stil. Kriza me hvata samo ako zbog nekog razloga ne mogu vežbati u uobičajeno vreme.
DŠ
Jeli ste smeće i onda krivite sve druge samo ne sebe!?
Kruh je kancerogen i treba ga izbjegavati.
Krumpir je poguban za organizam ako nije iz ekološkog uzgoja.
Pa onaj konvecionalni prska se barem 20 puta i to najjačim otrovima.
Nema organizma koj može izdržati takvu torturu i onda se množe štetne bakterije.
Od ekološkog krumpira nema straha jer je on istinska blagodat za naš organizam.
-
Dragana
August 19, 2013 u 13.53
Ja sam morala na antikandida dijetu, i ne zelim se uopce ikad vise vratiti na prehranu na kojoj sam bila prije. Nije stvar samo u slatkisima, vec u skrobu iz kruha, krumpira i manistre koji se konzumira u nenormalnim kolicinama.
Sada pijem caj bez secera, limunadu bez secera, kavu jedino u rjetkim prilikama kad pijem dodam mrvicu secera. Tek sad vidim koliko su kupovni sokovi i ledeni cajevi uzasno, uzasno slatki.
Marina iz Istre
Slažem se, ali još uvijek ne živimo niti u Kini.
DŠ
August 20, 2013 u 13.34
Koji crni Eskimi, ženo Božja!?
Pa ne obitavamo mi u polarnomu krugu?
DŠ
Draga Marina, neistinu pišete jer ste u zabludi, a ne zato što ste spremni obmanjivati. Vi ste samo jedna jedinka koja svoja stanja ne smije nametati čitateljima ovoga poštovanoga bloga i svaku tvrdnju morate više puta izvagati. Dakle, LCHF-prehrana velika je prijevara jer se blatom nabacuje na žitarice. To je suluda politika, potpuno u suprotnosti s tradicijama zdrave prehrane, onima koje se razvijaju više tisuća godina.
Vi ste bolje jer ste počeli misliti na prehranu i smanjili ste unos smeća, osobito onoga prepunoga pesticida. Da budem jasniji, smeće su i konzerve od 100-postotne mješavine ekosastojaka, ekoenergetske pločice i sve prerađevine. Ako su još od sastojaka iz konvencionalnog uzgoja, šteta je dvostruka. No nastavite li apsurdnu prehranu baziranu na životinjskim masnoćama, ubrzo ćete osjetiti posljedice. Ja sam Vas na vrijeme upozorio, a Vi sami odlučite jeste li spremni riskirati.
Dalje, nije kriv gluten u žitaricama, a zadnji sam Vam put napisao da je on problematičan za tek 3 posto stanovništa, nego prehrana prepuna toksina koja slabi imunitet i pridonosi stvaranju uvjeta za množenje opasnih bakterija.
——————
Marina iz Istre
August 19, 2013 u 14.03
DŠ,
Nikad mi ne bi palo na pamet pisati neistinu, barem u onome što ja doživljavam kao istinu.
A ono što iskusim, i mogu stajati iza toga, za mene je istina.
LCHF prehrana je mnoge ljude (koje i osobno poznajem) riješila raznih tegoba i bolesti (candida, artritis, gin. tegobe). Ako i jest šarena laža, kako to da funkcionira?
DŠ
Prijedlog za pitanje koje u Milijunašu donosi 100 kuna.
Kina i Europa uglavnom leže:
1. U polarnomu pojasu?
2. U tropskomu pojasu?
3. U umjerenomu pojasu?
——-
Marina iz Istre
August 20, 2013 u 13.40
Slažem se, ali još uvijek ne živimo niti u Kini.
Dragana
@Zoran C
Kriva premisa. To što rajčica nije u prvih 25 namirnica koje sadrže triptofan ne znači da nema triptofana u rajčici, znači jedino da ima namirnica koje su bogatije njime od rajčice. Nije triptofan nešto egzotično pa da postoji samo u tih 25 namirnica. Što ne znači da sad nećemo jesti rajčicu jer nije u prvih 25.
Dragana
@DŠ
Kakve veze ima to što su u polarnom pojasu? Zar se zbog toga masti koje jedu magično pretvaraju u nešto drugo? Niske temperature pretvaraju ribu u povrće? Šta eskimi nisu ljudi pa na njih mast drukčije djeluje? Kažete “No nastavite li apsurdnu prehranu baziranu na životinjskim masnoćama, ubrzo ćete osjetiti posljedice.” Jedina posljedica koje oni imaju od prehrane bazirane samo i isključivo na masnom mesu je savršeno zdravlje. I ja bi malo takvih posljedica, molim.
Pranje mozga nema veze s inteligencijom žrtve, nego sa spretnošću i upornošću onoga koji pere. Vama je mozak tako temeljito ispran da ne možete niti zamisliti činjenicu da ste u krivu. Znate li vi uopće kako je došlo do zablude da je mast štetna? Dotični Ancel Keys je sredinom prošlog stoljeća usporedio prehranu u Americi i par probranih europskih zemalja sa brojem srčanih bolesti i izveo nekakve poluzaključke iz toga. Bez studije o tome kako mast stvarno utječe na ljudski organizam, kako se absorbira, što se tu točno događa. Znači, zaključak je proveden ne iz medicinskog aspekta, nego čisto statističkog. U isto vrijeme, John Yudkin je došao do ispravnog zaključka da je šećer pravi krivac, ali je diskreditiran od strane prehrambene industrije koja je štitila ne samo prodaju slatkiša, nego i “low-fat” kemija koje je nakon Keysovog krivog zaključka uvaljivala naivcima sličnim vama, koje su bile krcate šećerom zato što kad se hrani izvuče mast, ona postaje bezukusna. Moderne studije, MEDICINSKE studije koje proučavaju ljudski organizam došle su do zaključka da je Yudkin bio u pravu, a ne Keys. Pitam se kako se u Keysovu studiju uklapa činjenica da je u zadnjih 30ak godina, otkad ljudi jedu manje masti, broj pretilih ljudi PORASTAO? Da ne kažem da eskimi bacaju cijelu studiju u vodu.
Druga stvar kojom vam je prehrambena industrija oprala mozak su žitarice, zato što ih mogu proizvesti i prodati u ogromnim količinama. Njima je potpuno svejedno jedete li vi njih cijele ili u kruhu. Ne znam bi li se smijala ili plakala kad vidim na televiziji i u dućanima da se žitarice predstavljaju kao proizvod za skidanje i održavanje tjelesne težine. Ljudi božji, pa škrob DEBLJA.
Dragana
I još nešto. Ja ne jedem bio hranu. Moje voće i povrće je iz dućana, meso također. Znam da je prskano svakakvim kemikalijama, znam da je meso hranjeno hormonima i čime sve ne, ali ja na mom balkonu nemam mjesta za farmu kokoša ili krava, niti za plantažu rajčica. Imam samo dva izbora, jesti ono do čega mogu doći i šta si mogu priuštiti, ili ne jesti ništa i umrijeti od gladi. Jedino domaće bili su krumpiri, sa mog sela, neprskani. Kad se sve zbroji, konzumiram istu količinu pesticida kao i prije, ako ne i više otkad ne jedem krumpire, a osjećam se BOLJE. Otkad mi se prehrana ne bazira na ugljikohidratima osjećam se ODLIČNO, koliko god vi tvrdili suprotno. Znam da će me jednog dana koštati svi ti pesticidi i ostala sranja koje sam pojela, kao i sve nas, ali to je nažalost svijet u kojem živimo. Ali to je otrov koji se taloži godinama i godinama da bi se osjetile posljedice, dok su ugljikohidrati otrov koji te uništi puno, puno brže.
DŠ
Jasno da nas truje kada nije iz ekološkog uzgoja i kada se nalazi u hrpi beskorisnih prerađevina.
P. S.
Čitao sam taj tekst, ali se dobro prisjetiti besmislice stoljeća.
Žitarice punog zrna - nisu puno bolje
“Sva ta literatura ukazuje da treba zamijeniti nešto loše, s obogaćenim proizvodom, nečim manje lošim, žitaricom punog zrna. A tu su i zdravstvene koristi, zato bi trebali jesti obilno nečeg što je manje loše. To je kao da uzmem cigarete bez filtera i zamijenim ih s onima koje imaju filter. To je logika tih nutricionista, to je logika koja ima temeljnu grešku. Ja kažem, idemo eliminirati sve žitarice. I što se onda događa? Tad ne dolazi do unaprjeđenja zdravlja već do transformacije zdravstvenog stanja’, objasnio je dr. Davis.”
-
Marina iz Istre
August 20, 2013 u 14.06
Da ne govorimo, da ne ispadne subjektivno, ajmo čitati.
http://magazin.net.hr/zdravlje/istrazivanja/psenica-koju-jedemo-kronicno-nas-truje
Što se tiče Milijunaša, odnijela sam malo više novaca od 100kn, pa prijedlog pitanja uopće nije relevantan za dokazivanje povezanosti nas i Kineza.
Pravo pitanje je - jesmo li isti haplotip?
DŠ
Draga Dragana, Selvarajan Yesudian, osnivač prve europske škole joge, piše da nema ništa protiv konzumiranja mesa u hladnim krajevima, ali da bi takva prehrana bila pogubna u onim toplijima.
Stoga moramo izbaciti meso ili ga uzimati u ograničenim količinama.
Budući da je gotovo nemoguće nabaviti ekološko meso, budući da je termički obrađeno meso štetno, bolje je ne “čačkati mečku”.
Moj je mozak ispran, a ja prenosim savjete kineske i indijske medicine koja ima višetisućljetnu tradiciju!?
Škrob u punomu zrnu ne deblja, to je besmislica.
Može se pojesti 5000 kalorija u žitaricama i ne će biti ništa.
Osobito kada se zna da uza žitarice dolazi i povrće, a to je u skladu s kineskom školom prehrane koja je začeta prije 3500 godina.
DŠ
Jetra i bubrezi moraju izbacivati toksine koje ti pojačano unosiš.
Ne mogu to raditi vječno i brzo ćeš osjetiti posljedice.
Ugljikohidrati iz ekoloških namirnica nisu štetni, to je dokazala kineska medicina prije mnogo godina, a tada je zapadni nutricionizam bio još u sjemenu.
-
Dragana
August 21, 2013 u 1.01
I još nešto. Ja ne jedem bio hranu. Moje voće i povrće je iz dućana, meso također. Znam da je prskano svakakvim kemikalijama, znam da je meso hranjeno hormonima i čime sve ne, ali ja na mom balkonu nemam mjesta za farmu kokoša ili krava, niti za plantažu rajčica. Imam samo dva izbora, jesti ono do čega mogu doći i šta si mogu priuštiti, ili ne jesti ništa i umrijeti od gladi. Jedino domaće bili su krumpiri, sa mog sela, neprskani. Kad se sve zbroji, konzumiram istu količinu pesticida kao i prije, ako ne i više otkad ne jedem krumpire, a osjećam se BOLJE. Otkad mi se prehrana ne bazira na ugljikohidratima osjećam se ODLIČNO, koliko god vi tvrdili suprotno. Znam da će me jednog dana koštati svi ti pesticidi i ostala sranja koje sam pojela, kao i sve nas, ali to je nažalost svijet u kojem živimo. Ali to je otrov koji se taloži godinama i godinama da bi se osjetile posljedice, dok su ugljikohidrati otrov koji te uništi puno, puno brže.
Marina iz Istre
Imam dojam, DŠ, da neminovno moramo birati između ili kineske prehrane ili zapadnog nutricionizma.
A što je s našom, tradicionalnom prehranom?
Budući da ne osjećam nikakvu povezanost s Kinezima, zemljopisnu, genetsku, kulturnu ili gastronomsku, (a njihovih dućana se klonim), rađe se u mudrosti tradicionalizma utječem prehrani moje prabake koja je zdrava i vrlo bistra doživjela 90 godina. Hranila se kao i njeni preci, a o Kinezima nije znala ništa.
Ono što je tisućama godina bilo dobro za Kineze, bilo je dobro za Kineze. Mi ovdje, do prije stotinjak godina i doba informacija nismo ni znali da postoje. Usprkos tome su naši preci bili zdravi i dugovječni.
DŠ
Potpuno je nebitno odakle dolaze savjeti ako vrijede. A kineski i indijski vrijede jer su logični i zasnovani na 3500 godina iskustva. Najbolje da odbacimo akupunkturu jer dolazi iz Kine ili jogu jer je potekla iz Indije!?
Svaka čast tvojoj baki, ali ona je premali uzorak da bismo ju slijedili kao da je Bogom dana.
Sunčica
Zaboga, maknite se. Zašto Alternativa ne reaguje?!!!
aaaaaaaa
-zašto bi se makli? Zašto bi Alternativa reagirala?
-moje bake i prabake i mnoge bake u Primorju, nisu pre mali uzorak!
Mara Gligoric
Pisala sam i to dosta sam napisala, kad sam poslala tekst nestao je. Nemate pojma koliko mi je drago zbog toga.
gogana
ah, ja mislim, da treba jesti svega po malo, lokalno i sezonsko, izuzev šečera :heart
Zmajich
Ne znam jesam li već toliko ovisna o šećeru da ovo na mene ne djeluje… ali ne djeluje :/ Nakon jabuke bih mogla pojesti vola (ne nešto slatko, nego doslovno umirem od gladi). Nakon rajčica skoro isto tako. Šteta što oboje obožavam.
Mara Gligoric
Mnogi kazu da su posle jabuke jako gladni, a mene jabuka zasiti. Koliko puta nocu ustanem i pojedem jabuku, jer nemogu gladna spavati, pa opet zacas zaspim. Ili ako sam dosta rano vecerala ja pojedem koju jabuku i odmah zadremam i buc u krevet. Mogu reci da sam ovisnik o jabukama, kad nemam jabuka u kuci e bas san skoro nervozna, one su mi osnovne u ishrani.Juce i danas sam kupila 10kg jabuka, naletela na jeftine i lepe, pa da se snabdem na vreme do sldece takve ponude.
Jos mislim da su sve nase ovisnosti u nasem mozgu a ne u stomaku, kao kafa, cigarete, kolaci´, meni jabuke i sl.
aaaaaaaa
Ako je “sve u glavi” kako objasniti ovo: “u glavi” mi je da sam preosjetljiva na kofein. U nekoj fazi razgradnje uhvati me neka, kao, tresavica. Kažu mi da to umišljam. Popila sam neku tabletu protiv bolova (ne pijem ih skoro nikada, ne znam ništa o njhovom sastavu). Nakon nekog vremena kažem: “osjećam se ko’ da sam pila kavu, a nisam!” Čitam sastav tableta i nađem kofein. surprised
Iboga
Iboga ce pomoci protiv secera kao i protiv mnogih poroka. Mnogi od vas su u pravu sto se tice izgradjivanja sistema svakodnevne zdrave ishrane ali Iboga ce znatno pomoci i da se podigne svest o svemu tome kao i ocistiti telo i duh od toksinskih materija i energija pa i olaksati jos mnogo teskoba vezano za pomenute zacarane krugove a i sire.
Mara Gligoric
aaaaaaa
Ako bi mogla malo vise da mi kazes otome ” da si preosetljiva na kofein” mozda si preosetljiva na vecu kolicinu, ali manja ti mozda dobro dodje.
Ja o tpne ” da nam je sve u glavi” pa eto kad nemam jabuka ja nocu ne ustajem da bih ih jela. <<<a
dragana
SVIMA ŽELIM SRETNU NOVU GODINU.
NAJVIŠE ZDRAVLJA.
Sjećam se jednom kad sam bila na kontrolnom pregledu kod neurologa, dopler krvnih sudova, problemi sa kičmom, vratni dio, vrtoglavica rekao mi je da se pazim od slatkog, da ne jedem kolače.
Volim kolače ali u tome ne pretjeujem, umjereno.
Nije mi pojasnio zbog čega kolače…
Da li neko ima iskustva sa tim?
Na slici imam na vratnom dijelu prikazano nešto bijelo, kaže dr. je to masnoća ali da nije strašno.